Võrreldes Interneti algusaegadega on veebikujundus ja kasutatavus teinud erinevaid suuremaid hüppeid. Kui Interneti algusaegadel oldi pigem orienteeritud blogidele ja foorumitele, siis nüüd on Internet lisaks ka suur kauba- ja äripind, mille kaudu hoida oma äri konkurentsis.
Selle saavutamiseks on klientidel vajalik saada informatsioon võimalikult mugavalt ja mitmete kanalite kaudu. Uudissaitide puhul võiks kindlasti olla RSS-tugi ja veebikaupluste puhul intuitiivne ülesehitus ja kompaktne/minimaalne disain. Kui kasutaja kerib lehekülje lõppu eeldab ta sealt leida kontaktivõimalusi ja ka ettevõtte asukoha. Lehekülje päises või küljemenüüs peaksid paiknema peamised viisid kuidas sirvida ja leida endale vajalik teema või teenus. Sellised ühtlustatud kirjutamata tavad lihtsustavad kasutajate kogemust ning säästavad aega ja närvivalu. Kahjuks ärinduse tõusuga on ka kaasnenud negatiivsed küljed. Näidetena võiks tuua:
- Reklaamid või aknad, mis hüppavad ette just vajalikule informatsioonile ning takistavad sujuvat sirvimiskogemust. [1]
- Soov eristuda teistest uue disainiga võib hoopis tuua kaasa aeglase ja vigase veebilehe, mis pigem tekitab segadust.
- Eeldatakse, et veebileht on sobilik kõikide seadmete jaoks ja kohandub ideaalselt igale olukorrale. Antud probleem tekitab ressursside täiendavat kulu ja peavalu arendajatele ja eriti alustavatele amatööridele.
- Üritatakse enda veebilehte otsimootorites SEO (Search Engine Optimization) kaudu esile tõsta, kuigi see ei pruugi üldsegi sisaldada otsijale vajaliku informatsiooni.
Kindlasti on ka muid negatiivseid aspekte kuid lõppkokkuvõttes ei ole miski igavene ja uusi lahendusi ning probleeme kerkib nagu seeni pärast vihma ning siinkohal ootab kirjutaja pigem pikkisilmi uue veebi põlvkonda.
[1] Sirvi ka järgnevat veebilehte, mis tutvustab modernse veebinduse absurdseimat näidet.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar