neljapäev, 6. aprill 2023

Projekti analüüs

Tänases kirjutises analüüsime tuntud sotsiaalmeedia platvormi tarkvaraarendus- ja ärimudelit, milleks olen valinud platvormi Instagram.

Instagram arendati kasutades agiilset tarkvaraarendus metodoloogiat. Antud lähenemine rõhub koostöö tähtsusele ja paindlikkusele läbi terve projekti. Eesmärgiks on tagada funktsioneeriva toote arendus väiksemates etappides, mis võimaldab sisse viia kiireid ja asjakohaseid muutuseid probleemide või puuduskohade ilmsiks tulekul. Lisaks on klientidel parem ülevaade projekti suunast ning nad suudavad paremini hinnata selle sobivust nõuetele vastavuse osas. Seda võib nimetada DevOps kultuurist sündinud lähenemisega, mis efektiivsel rakendamisel tagab hea lõpp-produkti.

Ärimudeli osas rakendatakse reklaamimudelit. Rakendus on ehitatud freemium teenusena, kus osa funktsionaalsusest on piiratud. Reklaam on suunatud vastavalt kasutajate huvide ja käitumisele. Lisaks tänu oma suurusele saab Instagram lisatulu tänu partnerlepingutele ja kasutajate brändidiilidele.

Arvestades, et firma omab ka Facebooki, teeb see eriti kergeks integratsiooni teenuste vahel ning ka sihitud reklaamimise soovijatele. Üleüldiselt on tegemist eduka projektiga ning antud turule uut konkurenti luua läänemaailmas on kulukas ja riskantne ettevõtmine.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar