neljapäev, 16. veebruar 2023

Uus meedia - tulnud siia, et jääda

Postimees on Eesti kauaaegne päevaleht mille juured ulatuvad lausa 1857. aastasse. Eesti päevalehe kõrval olid nad üks esimesi, kes alustasid ka oma lugude avaldamist Internetis. Tarbijate õnneks ei ole nende areng piirdunud kõigest sellega - tänaseks päevaks on võimalik Postimehe uudiseid tarbida läbi sotsiaalmeedia, mobiilirakenduse ja veebilehekülje. Lisaks on nad ka sarnaselt oma peamisele konkurendile Ekspress Grupp (Delfi päevaleht jt.) laiendanud oma teemadevaliku võimalikult suureks samas käsitledes ka meelelahutuslikke osi. Tänu sellele on nad haaranud erineva huvigruppiga rühmi ja rajanud endale püsiva pärandi Eesti rahva tulevikus.

Selle vastukaaluks võib tuua näitena ERR-i (Eesti Rahvusringhääling), kes kuigi on üritanud sarnaste kanalite kaudu konkurentsi pakkuda on ikka pigem jäänud traditsiooniliste meediatarbijate pärusmaaks, ehk televisioon ja raadio. Põhjusena võib välja tuua dubleerivate uudiste olemasolu, väiksem "kõmulisus" ja teiste meediakonkurentide juures pidevalt aset leidev "elav diskussioon", mida ERR ei suuda pakkuda. Sarnaseid tendentse on ka paraku teistes riikides näha. Arvestades järk-järgult vähenevat raadio ja televisiooni tarbijate hulka on raske ennustada, kas ERR suudab kunagi pürgida meediamaastiku lipulaevaks või tegemist on pigem hääbuva ettevõtmisega.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar