 |
Esimene iPhone. |
Aastal 2007. lasti välja esimene iPhone, mida võime pidada
nutiseadmete revolutsiooni alguseks. Puutetundlik ekraan, mugav disain ja
intuitiivne kasutajaliides rajasid ka ootused järgnevatele nutiseadmete
põlvkondadele. Lisaks peavad paljud seda ka ajastuks, millest mobiilseadmetest
võis saada töökindel asendus või abimees traditsioonilistele lauaarvutitele
samas säilitades või tõstes produktiivsust. Apple rakenduspoe olemasolu
tekitas ka suure nõudluse ja pakkumise huvitavate ideede ja soovitud/nõutud
funktsionaalsuse vahel. Tänapäeval üldjuhul leiab nii Apple kui ka Google
rakenduspoodidest endale sobiva lahenduse enimlevinud tarkvaralisetele
probleemidele. Kahjuks ei saa ka mainimata jätta, et selline olukord on
tekitanud monopoli/duopoli ohu rakenduste müümise osas mobiilseadmetele, mille
tõkestamisest on loodetavasti järgnevatel aastatel kuulda positiivseid
arenguid. Peab tunnistama, et Apple oli oma konkurentidest tunduvalt ees ja see
on neist tänaseks muutnud maailma üheks rikkamaiks firmaks.
_(2006).jpg/450px-HP_Tablet_PC_running_Windows_XP_(Tablet_PC_edition)_(2006).jpg) |
HP Compaq tablet PC |
Iga õnnestunud IT loo kohta on ka kindlasti mõni
läbipõrumine. Enne mitmete tahvelarvutite edu oli ka hulga ebaõnnestumisi.
Microsofti tahvelarvuti (
Microsoft Tablet PC) seeria, mis sai alguse 2002.
aastal, oli paraku oma ajast ees. Need olid ühed esimestest seadmetest, mis
sisaldasid puutetundliku ekraani, käekirja tuvastamist ja võimalust jooksutada
Windows XP versiooni analooge.
Kahjuks selle aja tehnilised piirangid tähendasid, et seaded
oli aeglased, füüsiliselt rasked ja piiratud aku elueaga. Puudus ka tugi
paljude rakenduste jaoks. Nagu tavapärane ka paljude teiste läbipõrumiste puhul
oli hind soovitust kõrgem, mida keskmine tarbija oleks nõus välja käima. Siiski
on oluline, et me seda punkti ajaloos ei unustaks, kuna see andis
inspiratsiooni paljudele tulevastele tahvelarvuti toodetele.
Viimasena natukene komöödiat ja ka mõtisklemist.
 |
Pet Rock |
"Pet Rock" oli 1975. aastal väljalastud "mänguasi", millel
puudus igasugunegi funktsionaalsus. Nagu ka nimest võib aimata oligi tegemist lihtsalt
kiviga ja iga kivi pidavat olema "unikaalne".
2000ndatel loodi "modernsem" variant sellest. Nimelt topiti USB juhe külge ja turustati seda kui "USB Pet Rock". Kuigi nimest võiks äkki eeldada, et tegemist on USB seadmega, millel on mingi funktsionaalne eesmärk, siis paraku on see ekslik ja tegemist ongi kõigest kiviga, millele on juurde liidetud tavaline USB juhe.
Siinkohal võib lugejal tekkida küsimus, miks ma isegi
selle tobeda "leiutise" kohta kirjutan. Huvitaval kombel on võimalik tuua paralleele selle ja populaarse kummipardi silumise ("Rubber duck debugging") nähtuse
vahel. Kummipardi toetajad kiidavad oma silumisseansside suuremat efektiivsust
ja ei sooviks enam kummipardivabasse maailma tagasi pöörduda. Kuigi ei kivi ega
kummipart oma funktsionaalsust (jah, võite kummipardiga kriuksuvaid häälitsusi
teha, kuid artikli seisukohast arvestame nad võrdseteks) toovad nad esile kuidas
välimus või suhestumine tootega võib saada määravaks teguriks läbipõrunud ja tähelendu
kogenud produktide vahel.
 |
Kummipart hindamas su koodi |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar